Дуже складно тут розраховувати щось, Більше схоже на те що "вгадав"
Насправді, при старому вітрильному споряджені, було достатньо відчутно бажання привестися, особливо якщо не сам ідеш, і човен завантажений рівномірно.
У Вас спорядження типу кет, він гарантовано хоче увалитись під вітер в будьякій ситуації. тому треба слідкувати за вітрилом, і частіше знівітрювати коли хочеш привестися (імхо).
В мене простіше, бо генуя, в силу того, що вона попереду, бажає увалити корабель під вітер, а грот - в силу того що позаду, навпаки, хоче його поставити в левентік.
І тому балансуючи ці вітрила(натягом шкотів в першу чергу) ми легко можемо встановити баланс і врівноважити руля.
Більше того. Я передбачив можливість регулювання нахилу щогли ВПЕРЕД за допомогою регулювання нахилу бушпріта.
Це може трохи змістити ЦП вперед, якщо буде така необхідність, але я її поки не намацав.
Я гадав що доведеться балансувати геную бізанню, але як сьогодні з'ясувалось - дарма хвилювався. Бізань зайва.
Тепер треба ще допрацьовувати керування, тут в мене поки що трабли з купою зайвих мотузок, особливо коли доходить до команди "Волю генакеру! " От там галсувати складно. аде, що порадувало, галфвінд генакер тягне дуже пристойно.
Підсумовуючі - на перегони ще не готовий, тре попрацювати) !
ррр. сам себе заплутав. з приводу нахилу щогли.
звісно, вона нахилена НАЗАД. що складно не помітити по фото, але бушпрітом можна регулювати цей нахил, і зробити трохи вертикальнішою. от що мав на увазі. А . Ну і ще. я тільки зараз звернув увагу що обидва повороти , які ми бачимо на відео - повороти фордевінд. Але якщо є вітер то і оверштаг не велика проблема, єдине - переносити шкот генуї навколо вант і щогли. Ну, це невідємна особливість генуї. Меньший стаксель був би простіше. Але ж гігантоманія!
Виходили сьогодні. вітер знову не такий як хотілося б напрямок мінявся як хотів, і часто довелось чекати, коли хоч якось подуло, але були пара приємних моментів.
на одному з поривів розігнались, судячи з треккеру до 7 км/г.
трекер якось по дивному пише. можливо якось не налаштував. ще пограюсь
спочатку йшли бейдвіндом, назад вітру майже не було, розвернули генакер і якось доплентались назад ))
Музику підібрали гарну! Команда, бачу, постійно сбільшується.
Тільки чому у вас корма задрана? Для максимальної швидкості екіпаж треба розподіляти так, щоб днище було максимально горизонтально.
Виїздили на тижневий "матрас" на Десну. Вітер якщо і був іноді, то співпадав із течиєю, тому основна розважаловка буда - вийти з точки А і повернутись в неї же ж. Якщо на середині річки раптом не ловив штіля, то в принципі, це вдавалось. Навіть самому... приловчився керувати. Хоча без матросів, звісно втрачаєш більше часу на поворот, і, ізза цього, втрачаєш швидкість і "висоту" відносно течії.
На відео споряджений стандартний шлюп, грот-генуя, і додатковий клівер на утлегарі (замість генакера) для прискорення повороту при кермуванні в однині. хоча, він трохи розбалансовує конструкцію, помітно увалюючи носа. Але прийнятно, руль вивозить... був би матрос - не ставив би))
на рахунок "ближче" я б не сказав, я на Троєщині, тут Десна ближче, місця для "матраса" козирні. Десна чиста річка, приємна, а дніпро цвіте, і стояти там тиждень з дітьми якось нема бажання. Звісно, на конкретний сейлінг на десу їхать - безглуздя. Хіба що на сплав...
Привет! Если Вы не против разбавлю ваше общество своим присутствием, тем более что видимо мы все соседи! ... Если кому интересно то последнее видео с покатушек с сыном вот:
... всю историю создания лодки можно проследить по видеороликам на моем канале ... некоторым видео уже 4 года.
Если вкратце рассказать то концепция постройки лодки, как многое в этой жизни, рождается в мужском споре. Вот и у меня родилась идея сделать дешево-быстро-эффективно. Дешево и быстро получилось, а вот на эффективность ушли года, много экспериментов и творческих поисков.
Взагалі офтоп, але я тільки-но проїжджав по Північному Мості, і бачив Утлюка на його "Бутузіку"
не видки правда ніструя))) але це він))) я поки роздуплився фоткать вже проїхав))
Якщо Віталій не в курсі, це найвідоміший на пострадянському просторі апологет вітрала "крабова клешня" типа як у полінезійців. На троєщині десь живе...
ну і на фордаку його дофіга постів)) оригінальний товариш
Стартували з Балико-Щучинки. Підібрали понеділок (у вихідні рибалки займають ті місця, де ми стаємо на воду), коли буде попутний вітер, щоб вийти на простір. Поки доїхали, зібрали, я відігнав додому машину і повернувся - було 17.00. Ми попутним вітром за 2 години дійшли до піщаного острова, що за 4 км на північний схід від Балико-Щучинки і заночували. Гарне місце, але сильно тхне тухлятиною - валяються дохлі чайки. Кількох ми прикопали, стало краще, але їх там багато. Зараз вони відгніздилися, а на початку літа, думаю, там ставати не можна, бо вони там гніздяться.
На острові
Захід сонця на острові
Чайчині гнізда
Старпом за кермом
Я за кермом
Наступного дня ми рухалися попутним вітром 6 годин. Дійшли майже до Цибліва, де поповнили запаси харчів. Між затокою, що йде до Переяслава і Циблями, багато гарних місць, де можна зупинитися, але тоді вітер був до берега і туди нанесло так багато твані, що аж довелося мити руки питною водою.
Під Циблівим
На третій день ми йшли з боковим вітром на захід 4 години. Зупинилися на правому березі навпроти дамби у гирлі р.Трубіж. Берега там обривисті, але попадаються пляжикі. Ми знайшли гарне місце, але там було багато гадюк.
На правому березі навпроти дамби у гирлі р.Трубіж
На четвертий день ми рухалися з боковим вітром на захід 6 годин. Зупинилися на південь від села Дівички.
Під Дівичкою
На п'ятий день ми стояли на місці, бо до Балико-Щучинки нам залишився один перехід при боковому вітрі. А вітер цілий день був південний і ми б до Балико-Щучинки не наблизилися. Крім того, кілька разів за день ішов дощ.
На шостий день нам обіцяли південно-західний вітер. При такому боковому вітрі ми б дійшли за день до Балико-Щучинки, або до острова, на якому ми зупинилися в першу ніч. Але прогнози по вітру (gismeteo) завжди були дуже неточні. Зранку замість північно-західного, дув південно-західний, тобто проти нас. Води і харчів у нас залишилося на добу. Треба було або поповнити їх в с.Дівички, до якого 8, 3 км, або за день дістатися до Балико-Щучинки чи хоча б до острова. Оскільки ми яхтсмени, а не пішоходи-вантажники, ми вибрали другий варіант. 2 години ми йшли проти вітру. Повернулися на той самий берег, просунувшись менше кілометра в напрямку Балико-Щучинки. Потім настав штиль і ми пару годин чекали вітру.
Вітер обіцяли північно-західний і навіть північний (майже попутний). Але подув західний. Ми пішли під кутом до вітру, щоб потрапити хоча б на острів, але ми його проскочили, не дотягнули десь 500 метрів. І продовжили рухатися до правого берега між Балико-Щучинкою і с.Ходорів. В цей час вітер підсилився десь до 6 м/с. Висота хвилі - до 6о см. (У нас балони 40 см, надводна частина 30 см.) Спочатку я тримав курс 600 до вітру - ми рухалися з максимально потрібним до нас напрямком, але дуже повільно. Добряче бризкало, але човен тримався стійко. Але бачу - сонце сідає і з такою швидкістю ми за світло до берега не дістанемося. І я повернув човен під 900 до вітру. Швидкість значно зросла, але збільшився крен. Сам по собі вітер 6 м/с робить човну незначний крен, але разом із хвилею цей крен виходить більше 300. Я відчув, що ми можемо перекинутися і спустив вітрило, зменшивши його площу вдвічі. Щоб зменшити крен можна було сісти на балон, але тоді він прогинається і сильно забризкується.
Мені б хотілося це зняти на відео, але було не до того. Я слідкував, щоб не пропустити пориву вітру і до сильно високих хвиль повертав носом на 60-450. До берега ми дісталися, коли сонце було на горизонті. Але берег між Балико-Щучинкою і с.Ходорів крутий і жодного пляжу, де можна зупинитися, не було. Закинули якір, але він не тримав - сильні хвилі. Ми знайшли пляжик - серед корчів і каміння, шириною в 2 метри, але над ним нависала 5-ти метрова стіна піску і дерева, що могли обвалитися у будь який момент (хто вважає, що я перебільшую небезпеку забийте "Лебедівка Одеська область обвал"). У цей час вітер перемінився і став північно-західним. Якби це сталося кілька годин тому, ми б вже були в Балико-Щучинці, а тепер цей вітер притискав нас до берега.
По гуглмепс ми визначили, що до входу в затоку біля Балико-Щучинки 3, 5 км. Після заходу сонця вітер трохи вщух, але все одно був великий і проти руху. Рухатися за вітром сенсу не було - на багато кілометрів у той бік - обривистий берег усіяний корчами, поваленими деревами і камінням. Можна було б стати на якір і чекати зміни вітру, але їжа у нас закінчилася, води залишилося на день, не факт що за день вітер зміниться, бо західний вітер - переважний у наших краях, човен сильно хитало і я б не зміг заснути. Ми вирішили рухатися проти вітру на веслах. 3, 5 км без вітру ми, спокійно веслуючи, пройшли б за годину. Але при такому зустрічному вітрі і високій хвилі треба було сильно гребти, щоб помалу рухатися вперед. За 3 години, інтенсивно веслуючи і міняючись, ми пройшли менше 2-х кілометрів. Назустріч нам проїхали місцеві рибалки на моторному човні. Треба було б попросити їх відбуксирувати нас до Балико-Щучинки, але вони пройшли так несподівано, без вогнів, що я протупив. Ми прив'язалися до впалого дерева і стали чекати ранку. Як стало світати, вітер до цього часу трохи ущух, я вирушив далі, але після того, як з'явилося сонце, вітер знову посилився. За 2 години ми дотягли до того місця, де берег засипаний камінням, там ми зістрибнули у воду і потягли човен вздовж берега, турбуючи рибалок, це була неділя і їх було багато. Так ми зайшли у затоку у Балико-Щучинці і через пів години зійшли на берег.
Загалом відпочили непогано.
У походах на вечерю і перший сніданок ми їмо пшоняну кашу, зварену на газовій плитці, другий сніданок, обід і полуденик - хліб із маслом (щоб зберігати вершкове масло влітку без холодильника, його треба помістити у банку і залити підсоленою водою) і всяка нездорова їжа з магазину, яку ми ніколи не вживаємо вдома, і якою я заманюю дітей у походи.
Так в чому питання? Місце є.
Якби я почав це робити, Діму Комарова звільнили б. А у нього кредити і молода дружина.
Нормально, все витримало. У мене румпель більше метра і утримувати його при сильному вітрі і високій хвилі при боковому вітрі важко. У Вас на відео румпель дуже маленький, мабуть і стерно маленьке, але при сильному боковому вітрі утримати його буде важко.
"Нормально, все витримало. У мене румпель більше метра і утримувати його при сильному вітрі і високій хвилі при боковому вітрі важко. У Вас на відео румпель дуже маленький, мабуть і стерно маленьке, але при сильному боковому вітрі утримати його буде важко."
Стерно в мене достатньо велике, просто воно майже не має важіля.
відео давнє, але дає уявлення...
підозрюю що оскільки можу регулювати кут атаки грота і частково генуї, збалансувати стерно мені простіше. у всякому випадку поки я не відчував проблем з цим, хоча ловив пориви достойні.
Как правильно гукать? У нас есть группа в вайбере для оперативности гукания ... не хотите присоединиться? ... если есть желание можете мне написать 0973147253 Александр (Vomisina)