Виїздили на тижневий "матрас" на Десну. Вітер якщо і був іноді, то співпадав із течиєю, тому основна розважаловка буда - вийти з точки А і повернутись в неї же ж. Якщо на середині річки раптом не ловив штіля, то в принципі, це вдавалось. Навіть самому... приловчився керувати. Хоча без матросів, звісно втрачаєш більше часу на поворот, і, ізза цього, втрачаєш швидкість і "висоту" відносно течії.
На відео споряджений стандартний шлюп, грот-генуя, і додатковий клівер на утлегарі (замість генакера) для прискорення повороту при кермуванні в однині. хоча, він трохи розбалансовує конструкцію, помітно увалюючи носа. Але прийнятно, руль вивозить... був би матрос - не ставив би))
на рахунок "ближче" я б не сказав, я на Троєщині, тут Десна ближче, місця для "матраса" козирні. Десна чиста річка, приємна, а дніпро цвіте, і стояти там тиждень з дітьми якось нема бажання. Звісно, на конкретний сейлінг на десу їхать - безглуздя. Хіба що на сплав...
Привет! Если Вы не против разбавлю ваше общество своим присутствием, тем более что видимо мы все соседи! ... Если кому интересно то последнее видео с покатушек с сыном вот:
... всю историю создания лодки можно проследить по видеороликам на моем канале ... некоторым видео уже 4 года.
Если вкратце рассказать то концепция постройки лодки, как многое в этой жизни, рождается в мужском споре. Вот и у меня родилась идея сделать дешево-быстро-эффективно. Дешево и быстро получилось, а вот на эффективность ушли года, много экспериментов и творческих поисков.
Взагалі офтоп, але я тільки-но проїжджав по Північному Мості, і бачив Утлюка на його "Бутузіку"
не видки правда ніструя))) але це він))) я поки роздуплився фоткать вже проїхав))
Якщо Віталій не в курсі, це найвідоміший на пострадянському просторі апологет вітрала "крабова клешня" типа як у полінезійців. На троєщині десь живе...
ну і на фордаку його дофіга постів)) оригінальний товариш
Стартували з Балико-Щучинки. Підібрали понеділок (у вихідні рибалки займають ті місця, де ми стаємо на воду), коли буде попутний вітер, щоб вийти на простір. Поки доїхали, зібрали, я відігнав додому машину і повернувся - було 17.00. Ми попутним вітром за 2 години дійшли до піщаного острова, що за 4 км на північний схід від Балико-Щучинки і заночували. Гарне місце, але сильно тхне тухлятиною - валяються дохлі чайки. Кількох ми прикопали, стало краще, але їх там багато. Зараз вони відгніздилися, а на початку літа, думаю, там ставати не можна, бо вони там гніздяться.
На острові
Захід сонця на острові
Чайчині гнізда
Старпом за кермом
Я за кермом
Наступного дня ми рухалися попутним вітром 6 годин. Дійшли майже до Цибліва, де поповнили запаси харчів. Між затокою, що йде до Переяслава і Циблями, багато гарних місць, де можна зупинитися, але тоді вітер був до берега і туди нанесло так багато твані, що аж довелося мити руки питною водою.
Під Циблівим
На третій день ми йшли з боковим вітром на захід 4 години. Зупинилися на правому березі навпроти дамби у гирлі р.Трубіж. Берега там обривисті, але попадаються пляжикі. Ми знайшли гарне місце, але там було багато гадюк.
На правому березі навпроти дамби у гирлі р.Трубіж
На четвертий день ми рухалися з боковим вітром на захід 6 годин. Зупинилися на південь від села Дівички.
Під Дівичкою
На п'ятий день ми стояли на місці, бо до Балико-Щучинки нам залишився один перехід при боковому вітрі. А вітер цілий день був південний і ми б до Балико-Щучинки не наблизилися. Крім того, кілька разів за день ішов дощ.
На шостий день нам обіцяли південно-західний вітер. При такому боковому вітрі ми б дійшли за день до Балико-Щучинки, або до острова, на якому ми зупинилися в першу ніч. Але прогнози по вітру (gismeteo) завжди були дуже неточні. Зранку замість північно-західного, дув південно-західний, тобто проти нас. Води і харчів у нас залишилося на добу. Треба було або поповнити їх в с.Дівички, до якого 8, 3 км, або за день дістатися до Балико-Щучинки чи хоча б до острова. Оскільки ми яхтсмени, а не пішоходи-вантажники, ми вибрали другий варіант. 2 години ми йшли проти вітру. Повернулися на той самий берег, просунувшись менше кілометра в напрямку Балико-Щучинки. Потім настав штиль і ми пару годин чекали вітру.
Вітер обіцяли північно-західний і навіть північний (майже попутний). Але подув західний. Ми пішли під кутом до вітру, щоб потрапити хоча б на острів, але ми його проскочили, не дотягнули десь 500 метрів. І продовжили рухатися до правого берега між Балико-Щучинкою і с.Ходорів. В цей час вітер підсилився десь до 6 м/с. Висота хвилі - до 6о см. (У нас балони 40 см, надводна частина 30 см.) Спочатку я тримав курс 600 до вітру - ми рухалися з максимально потрібним до нас напрямком, але дуже повільно. Добряче бризкало, але човен тримався стійко. Але бачу - сонце сідає і з такою швидкістю ми за світло до берега не дістанемося. І я повернув човен під 900 до вітру. Швидкість значно зросла, але збільшився крен. Сам по собі вітер 6 м/с робить човну незначний крен, але разом із хвилею цей крен виходить більше 300. Я відчув, що ми можемо перекинутися і спустив вітрило, зменшивши його площу вдвічі. Щоб зменшити крен можна було сісти на балон, але тоді він прогинається і сильно забризкується.
Мені б хотілося це зняти на відео, але було не до того. Я слідкував, щоб не пропустити пориву вітру і до сильно високих хвиль повертав носом на 60-450. До берега ми дісталися, коли сонце було на горизонті. Але берег між Балико-Щучинкою і с.Ходорів крутий і жодного пляжу, де можна зупинитися, не було. Закинули якір, але він не тримав - сильні хвилі. Ми знайшли пляжик - серед корчів і каміння, шириною в 2 метри, але над ним нависала 5-ти метрова стіна піску і дерева, що могли обвалитися у будь який момент (хто вважає, що я перебільшую небезпеку забийте "Лебедівка Одеська область обвал"). У цей час вітер перемінився і став північно-західним. Якби це сталося кілька годин тому, ми б вже були в Балико-Щучинці, а тепер цей вітер притискав нас до берега.
По гуглмепс ми визначили, що до входу в затоку біля Балико-Щучинки 3, 5 км. Після заходу сонця вітер трохи вщух, але все одно був великий і проти руху. Рухатися за вітром сенсу не було - на багато кілометрів у той бік - обривистий берег усіяний корчами, поваленими деревами і камінням. Можна було б стати на якір і чекати зміни вітру, але їжа у нас закінчилася, води залишилося на день, не факт що за день вітер зміниться, бо західний вітер - переважний у наших краях, човен сильно хитало і я б не зміг заснути. Ми вирішили рухатися проти вітру на веслах. 3, 5 км без вітру ми, спокійно веслуючи, пройшли б за годину. Але при такому зустрічному вітрі і високій хвилі треба було сильно гребти, щоб помалу рухатися вперед. За 3 години, інтенсивно веслуючи і міняючись, ми пройшли менше 2-х кілометрів. Назустріч нам проїхали місцеві рибалки на моторному човні. Треба було б попросити їх відбуксирувати нас до Балико-Щучинки, але вони пройшли так несподівано, без вогнів, що я протупив. Ми прив'язалися до впалого дерева і стали чекати ранку. Як стало світати, вітер до цього часу трохи ущух, я вирушив далі, але після того, як з'явилося сонце, вітер знову посилився. За 2 години ми дотягли до того місця, де берег засипаний камінням, там ми зістрибнули у воду і потягли човен вздовж берега, турбуючи рибалок, це була неділя і їх було багато. Так ми зайшли у затоку у Балико-Щучинці і через пів години зійшли на берег.
Загалом відпочили непогано.
У походах на вечерю і перший сніданок ми їмо пшоняну кашу, зварену на газовій плитці, другий сніданок, обід і полуденик - хліб із маслом (щоб зберігати вершкове масло влітку без холодильника, його треба помістити у банку і залити підсоленою водою) і всяка нездорова їжа з магазину, яку ми ніколи не вживаємо вдома, і якою я заманюю дітей у походи.
Так в чому питання? Місце є.
Якби я почав це робити, Діму Комарова звільнили б. А у нього кредити і молода дружина.
Нормально, все витримало. У мене румпель більше метра і утримувати його при сильному вітрі і високій хвилі при боковому вітрі важко. У Вас на відео румпель дуже маленький, мабуть і стерно маленьке, але при сильному боковому вітрі утримати його буде важко.
"Нормально, все витримало. У мене румпель більше метра і утримувати його при сильному вітрі і високій хвилі при боковому вітрі важко. У Вас на відео румпель дуже маленький, мабуть і стерно маленьке, але при сильному боковому вітрі утримати його буде важко."
Стерно в мене достатньо велике, просто воно майже не має важіля.
відео давнє, але дає уявлення...
підозрюю що оскільки можу регулювати кут атаки грота і частково генуї, збалансувати стерно мені простіше. у всякому випадку поки я не відчував проблем з цим, хоча ловив пориви достойні.
Как правильно гукать? У нас есть группа в вайбере для оперативности гукания ... не хотите присоединиться? ... если есть желание можете мне написать 0973147253 Александр (Vomisina)
Як я зрозумів, від крайньої точки що я намалював вам треба було на південь, в точку старту? і був півенний вітер.
а наскільки круто ви можете йти проти вітру? просто мені здалося там в бік трахтерірова можна було б галсануть а відти потім ледь не галфачем іти....
трек не робили? на великій воді і маючи купу часу можна було б точно визначити. треба зайнятись, бо сам не знаю свого досі) за відчуттям наче ідеш достатньо круто, а насправді... не дуже) хоча точно йдеш)
Коли виходили трьома кораблями у Олександра був дрон, і мін навіть нас познімав на нього, але коли ми вже пристали, з'ясувалось що там заглючило флешку і відео не записалось.
А на День Незалежності ми матрасили на Десні, і там спіймали дуже приємного нордвеста, просто ідеального на тій ділянці, та ще й швидкістю 5-8 М/С.
нарешті мені випала нагода наманевруватись вволю, і дітей покатать "з вітерцем"
Але, як з'ясувалось, у дружини спортився фотек, який раньше дуже чітко і красиво все знімав. а тепер .... ну, що маємо то маємо.
Проте можна зацінити як відпрацюовують вітрила, як робляться повороти, як набирається швидкість... в принципі мені здається достатньо вдалий кораблік.
Вже придбав матеріали для виготовлення патент-рифа, бо найнезручніше в поточній конструкції - це підняття-спуск грота. Я не розрахував, і пластикова труба на гіку, на яку я накручую вітрило, прокручується з великим напрягом, що призводить до незручностей при старті чи, навпаки, коли пристав.
Придбав дві веловтулки і 40х2 дюральтрубу. на наступний сезон буде краще)
Дякую що звернув увагу. Шверци. Розраховувалось що чим сильніше нятяг ванти, тим більший момент виводить шверц вперед. Бо ванта кріпиться за важіль на щверці.
А ванта натягується тим сильніше, чим сильніше відхиляється щогла, тобто чим сильніший вітер. Але судячи з всього сила спротиву води сильніше за натяг ванти) можливо доведеться помінять плече.